Friday 15 April 2011

Forgiveness

Kekadang dalam hidup ini, tak semua berjalan mengikut kehendak hati kau. Pasti ada sesuatu yang akan bergolek keluar daripada landasan jalan yang kau bina. It could be your mistake, maybe their's, maybe it is just fate dah termaktub. Nak buat camnekan. Sometimes, I feel like grabbing the next flight ticket and fly my way back Malaysia then get a hold of my bestfriends. Oh how I wish. 

Aliph J
Sebenarnya hati ini rasa sunyi. Selepas tamatnya exam Banking & Lending, hati ini seperti mahu menjerit sepuas-puasnya. Mahu mencari seorang teman untuk mendengar dan memahami perasaan kecewa dengan diri sendiri tetapi aku hanya mampu berdiam diri. Menelan semua perasaan sakit perit itu. Sudahlah bisik aku. Tawakal. Usaha sudah diberi, doa sudah diminta, tawakal sahaja sekarang. 


Tiba-tiba seorang teman lama Blackberry Message(BBM) tanya if I'm okay. Kawan yang dulu pernah mencaci aku, mengeluarkan kata-kata busuk di belakang aku, kawan yang aku pernah terfikir untuk memutuskan persahabatan dengan dia. Tetapi, aku memujuk diri ini untuk bersabar dan belajar untuk memaafkan kisah silam itu. Aku percaya tak ada manusia yang sempurna di dunia ini dan jika manusia itu mampu membuat kau senyum dan berani mengakui ketika dia salah. Kau akan bahagia bersama dia. Percayalah.

Forgiveness is how we recover from an injury someone else inflicts upon us.

Kekuatan seseorang manusia itu diukur dari kesabaranya, jangan ngaku kuat jika kau gagal bersabar.  

p/s: I miss you already buddy

5 comments:

renjizakura said...

ur best friend ek?

Miss Shikio said...

everything will be ok.. ^_^

AimanAriffin said...

Renji: yeap. hehe

AimanAriffin said...

MIss Shikio: Insyallah it will :)

Aisya J said...

eh eh Aliff :p