Thursday 7 April 2011

Keinginan(Desire)


Apakah itu keinginan(desire)? Ia mungkin sesuatu abstrak, mungkin etheral kerinduan untuk kebenaran, kecantikan, keadilan, atau harmoni. Mungkin cita-cita dimana kau melihat ketika diri kau bermimpi bagaimana kehidupan boleh menjadi lebih kaya dan lebih memuaskan, atau bagaimana dunia boleh menjadi tempat yang lebih baik untuk kau, sebagai seoarang manusia. 


Beberapa dari kita yang didorong oleh ghairah seperti itu untuk cita-cita, berdasarkan karya hidup kau dikhususkan untuk mereka, mereka menjadi pelukis, komposer dan penulis. 


Selain itu ada di kalangan kau memuaskan keinginan ini dengan mendengar muzik yang memberi inspirasi kepada kau sendiri, melawat tempat-tempat indah, atau mungkin terlibat dalam karya-karya besar seni dan sastera.


There are a few of us have basic desires, like demand for food, water, or sleep or even a place to sleep.

Dan kemudian ada lagi sekelompok keinginan yang aku panggil sebagai keinginan sosial yang berkait dengan kesedaran kau akan identiti peribadi, hubungan kau dengan orang lain dan tempat kau di dalam mata masyarakat.


Berapa banyak dari mereka yang kau harap untuk memuaskan pada satu masa? Think wisely and choose to be a person who gives a huge difference to the society. In a good way. Be the person who sees the world as a place for good deeds to be flourish and hold on to the principle of:

- Be the Bigger Person in life


6 comments:

Golden Rose said...

good....mempunyai banyak keinginan

aneez abdul ghaffar said...

my desires????ermmm...cukuplah sekadar ingin dicintai dan mencintai ....harta bende paras rupa bukan jaminan sbb ianya sementara dan pinjaman....keinginan utama plak...berubah ke arah kebaikan setelah bnyak melakukan ksilapan ...devote life tp GOD n makayah~~teee heee

AimanAriffin said...

Golden: mempunyai banyak keinginan tak semestinya bagus. Apa yg penting adakah kita guna keinginan itu untuk perkara yang benar dan betul

AimanAriffin said...

Chekuduks: yezaahhh 101% setuju ngan anda. bagus2 :) make me proud

Namee Roslan said...

hey..i follow u back. txs for dropping by yea :)

AimanAriffin said...

Namee: no worries :)